12 juni 2008 12 juni 2008

Scoren met communicatie

Zonder communicatie zijn we nergens. Mét communicatie bereiken we meer.  Martin Moorman, partner van Profilers Communicatie, heeft in het stadion van de superboeren, De Graafschap, een gouden bal gescoord als dank voor de geweldige bijeenkomst over dit thema. Hoe scoor jij met communicatie?

Mensen kopen bij mensen!

Tijdens zijn workshop voelde iedere aanwezige de beleving en liefde voor Martins vak. “Communicatie is een bedrijfsmiddel geen kostenpost”, verkondigde hij om de discussie te starten. “Het is een investering die rendeert”. Vol passie en enthousiasme liet hij weten dat het kennen van je klant enorm belangrijk is.
‘”Speel op je klantwensen in. Mensen kopen bij mensen! Bel ze op om te vragen wat ze van je vinden.” Wij als bestuur zijn overtuigd, dus reken maar, dat jij als lid binnenkort een telefoontje ontvangt, wat jij van ons als alumnivereniging vindt.

Wees authentiek

“Kiezen is verliezen. Kies je niet, dan heb je verloren. Draag uit wat je authentiek maakt en waarin jouw organisatie zich onderscheidt van de concurrent.”. Dit zijn de adviezen van Martin om je organisatie zo goed mogelijk te profileren.

Op bezoek in het stadion van Eredivisieclub ‘De Graafschap’

Jan Smit, directeur Commerciele Zaken bij ‘De Graafschap’, heeft de aanwezige na de workshop een rondleiding in stadion ‘De Vijverberg’ verzorgd. Voor de niet-voetballers onder ons: ‘De Graafschap’ is dé Achterhoekse voetbalclub die in de eredivisie speelt, veelal bekend als ‘De Superboeren’. Jan legde uit waar De Graafschap voor staat: een club die sociaal bewogen is en meedenkt met spelers, maar er gelden strikte regels.

Je wordt gevraagd

Het jeugdbeleid is erop afgestemd om trainers naar amateursclub toe te zenden om daar talenten op te leiden en zo lang mogelijk in hun eigen omgeving op te laten groeien. Pas als de talenten naar de middelbare school gaan, worden ze gevraagd om bij ‘De Graafschap’ te komen voetballen. Je kunt je dus niet aanmelden om te voetballen bij deze club.

Innovativiteit op ‘t veld

Daarnaast zijn we getuige geweest van de aanleg van een innovatief verwarmingssysteem op het veld, waardoor het gras sneller groeit. De club loopt daarmee voorop bij al zijn Europese collega-clubs.

Geen applaus

Een interessante en leuke rondleiding, waarmee ik de kans kreeg om te ervaren hoe het voelt om uit de spelerstunnel het stadion te betreden. Jammer dat het applaus achterwege bleef. Bart beeldt zich voor het sponsorbord daarentegen in hoe het is om een sterspeler te zijn bij ‘De Graafschap’.

Afsluitende borrel in de sponsorlounge

Een gezellige afsluiting volgde in de sponsorlounge, waarin nog veelvuldig gepraat is over de adviezen van Martin op onze eigen organisaties.

Ben jij er de volgende keer ook bij?

Marieke Huisman, bestuurslid Alumnivereniging BE’ER

© 2015 - BE'ER